INFORMATIE OVER

Reparaties

Is je style item kapot? Dat vinden we natuurlijk erg vervelend en lossen we graag voor je op. Gelukkig kun je voor allerlei reparaties bij Brandfield terecht!

Voordat we je zo goed mogelijk kunnen helpen met je defecte artikel, dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Vermeld hier altijd het ordernummer van je artikel en verstuur ook een foto/video waarop het defect goed zichtbaar is. Voeg hier ook een duidelijke uitleg aan toe over hoe de schade of het defect is ontstaan.

Bij een simpel op te lossen defect zal onze klantenservice je zo snel mogelijk helpen met een duidelijke oplossing. Indien er een fysieke reparatie nodig is zal onze reparatieafdeling het defect beoordelen en binnen 3 werkdagen contact met je opnemen over de benodigde vervolg stappen.

Reparaties die niet van te voren bij ons zijn aangemeld kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. De kosten van een opgestuurde reparatie waarvan de aanmelding ontbreekt bedragen € 14,95. Een reparatie komt alleen voor garantie in aanmerking als je het aankoopbewijs meestuurt. Als er een garantiebewijs bij je aankoop geleverd is, dan moet je deze ook meesturen.

 

VALT MIJN REPARATIE ONDER GARANTIE?

Juwelen:

  • Bij juwelenvallen de materiaalfouten van de juwelen onder de fabrieksgarantie.
  • Als het artikel oneigenlijk gebruikt is, door bijvoorbeeld stoten of vallen, kun je geen aanspraak maken op een gratis reparatie of vervanging.

Horloges:

  • Op horloges zit 1 jaar garantie vanaf de datum waarop het horloge is aangeschaft. Deze garantie geldt op het uurwerk, wijzers en de wijzerplaat.
  • Schade als gevolg van onjuist gebruik, nalatigheid, ongeautoriseerd onderhoud, andere defecten die niet te wijten zijn aan materiaal of vakmanschap, ongelukken of normale draag schade en slijtage vallen niet onder garantie
  • Buiten de garantie valt bij horloges de band, het glas, de batterij en de kroon (de knop waarmee je de tijd instelt).
  • Bij het verwijderen of toevoegen van schakels valt een horloge niet meer onder het zichttermijn.

Smartwatches:

  • Op smartwatches zit 1 jaar garantie vanaf de datum waarop de smartwatch is aangeschaft.
  • Elk defect dat gemeld wordt kan door onze gekwalificeerde reparatieafdeling beoordeeld worden. Dan kan worden vastgesteld of het een fabricagefout betreft of niet.

Tassen en portemonnees:

  • Bij tassen vallen de product- en/of fabricagefouten van de tassen onder de fabrieksgarantie.
  • Slijtage, schade of oneigenlijk gebruik zijn uitgesloten van garantie. Dit ter beoordeling van de betreffende fabrikant van het product.

Zonnebrillen:

  • Op zonnebrillen zit 1 jaar garantie vanaf de datum waarop het product is aangeschaft.
  • De garantie dekt fabricagefouten en/of defecten aan de onderdelen zoals het loslaten van een lens of montuurcoating, soldering fouten bij scharnieren en het ontbreken van onderdelen.
  • Beschadigingen aan monturen die hier niet onder vallen, komen niet in aanmerking voor garantie.

 

WAT ZIJN DE KOSTEN VAN DE REPARATIE BUITEN DE GARANTIEVOORWAARDEN?

Wat zijn de kosten van de reparatie indien er geen sprake van garantie is? Deze kosten zijn volledig afhankelijk van het merk en het defect. Indien de kosten hoger uitvallen dan € 50,00 dan ontvang je eerst een prijsopgave. Je hebt dan zelf de volgende keuzes:

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. Zodra je de reparatiefactuur hebt betaald zullen wij tot reparatie overgaan en na reparatie direct aan jou retourneren.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wenst het artikel retour te ontvangen. Je betaalt € 24,95 onderzoekskosten plus € 6,95 verzendkosten. Na ontvangst van de betaling retourneren wij het artikel.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wenst het artikel niet retour te ontvangen. Het artikel wordt ons eigendom.

 

Algemene reparatieformulier

Nadat je reparatie is aangemeld en goedgekeurd, download je het reparatieformulier. Vul het reparatieformulier zo zorgvuldig mogelijk in en voeg het formulier toe aan het op te sturen pakket. Verstuur het pakket naar ons retouradres.

Reparatieformulier downloaden

 

Veelgestelde vragen over reparaties

De garantie op producten geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.

Voor wiens rekening zijn de kosten van het opsturen van reparatieartikelen?

De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper. Je bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending zodat het artikel goed beschermd is tijdens het transsport. Wanneer een pakket niet of beschadigd aankomt kan Brandfield hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket aangetekend te versturen via het postkantoor.

Wie draagt het risico van retourzendingen van reparatieartikelen?

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Brandfield niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van teruggestuurde artikelen. Vraag daarom op het postkantoor altijd om een verzendbewijs met een 3S-nummer en bewaar deze goed. Op deze manier kun je de status van je pakket achterhalen.

Hoe lang duurt het repareren van een artikel?

De gemiddelde reparatietijd van een artikel is 2 à 6 weken.

In uitzonderlijke gevallen kan de reparatietijd langer zijn dan 6 weken. Mocht dit het geval zijn dan word je hier natuurlijk van op de hoogte gesteld.Wanneer onderdelen niet op voorraad zijn en toegestuurd moeten worden door de leverancier, kan de reparatietijd ook langer worden dan 6 weken.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met de klantenservice.

Naar boven